22 Δεκ 2008

Ανοίχτε και κάνα λεξικό βρε παιδιά...

"Κάψανε το χριστουγεννιάτικο δέντρο, κρέμασαν σκουπίδια στο χριστουγεννιάτικο δέντρο, βεβήλωσαν τη φάτνη, βεβήλωσαν εκκλησία... Πράγματα πρωτόγνωρα. Ποιος ξέρει τι άλλο μένει να δούμε;". Αδιάβαστους και επιεικώς αμόρφωτους σας πιάνω αγαπητοί μου ανκορμεν και ανκοργούμεν...

Στις 11 Ιουλίου του 1892, ενώ ο Ραβασόλ ανέβαινε στο ικρίωμα, στην αυλή της φυλακής του Μονμπιρζόν ορισμένοι από τους παρευρισκομένους φώναζαν το αναρχικό ρεφρέν: "Αν θες να είσαι ευτυχισμένος, να πάρει ο διάολος, κρέμασε τον ιδιοκτήτη σου, κάνε δυο κομματάκια τους παπάδες, να πάρει ο διάολος, γκρέμισε τις εκκλησίες και ρίξε τον θεούλη στα σκατά". Στις 17 Νοεμβρίου 1918 ο βερολινέζος ντανταϊστής Γιοχάνες Μπάαντερ μπαίνει στον καθεδρικό ναό του Βερολίνου και αναγγέλει: "Το νταντά θα σώσει τον κόσμο. Στην κόλαση με το χριστό! Χεστήκατε για τον Χριστό". Στις 9 Απριλίου 1950 ο Μισέλ Μιουρ, μέλος της Λετριστικής Διεθνούς, περικυκλώνει με μερικούς φίλους, την Παναγία των Παρισίων, στη διάρκεια της λειτουργίας του Πάσχα. Μετά το "Πιστεύω", ανεβαίνει στον άμβωνα μεταμφιεσμένος σε δομινικανό ιερέα και ανακοινώνει το θάνατο του θεού.
[...]
Αυτοί οι ατίθασοι άνδρες και γυναίκες δεν ανήκουν πάντα στις αβανγκαρντ και στην πρωτοπορία. Εϊναι καθημερινοί άνδρες και γυναίκες... [...]


Υπόψη, αμόρφωτοι διαμορφωτές της κοινής γνώμης μέσα από τα ΜΜΕ: Δεν τα γράφω εγώ αυτά, ούτε υπάρχουν σε κάποια μπροσούρα των εκδόσεων Φλεγόμενο Μπουκάλι, ούτε στην καινούργια έκδοση του "κουκουλοφόρου". Υπάρχουν στο "Larousse, o Αιώνας των Ανατροπών, το Λεξικό των Κινημάτων και της Αμφισβήτησης στον 20ό αιώνα" (στην Ελλάδα από εκδόσεις Οξύ).

ΥΓ. Το να μην αρέσει σε κάποιον η χι ή ψι έκφανση μια λαϊκής διαμαρτυρίας είναι σεβαστό. Αυτό που δεν μπορώ να ανεχτώ είναι το συντηρητισμό σε συνδυασμό με την αμορφωσιά.


5 σχόλια:

kostasK είπε...

Αμορφωσιά, σίγουρα. Αυτό δεν τα κάνει όμως σωστά (με τον κίνδυνο να φανώ συντηρητικούρα)

ΠανωςΚ. είπε...

Συντηρητικούρας; Οχι.

"Σωστά" είναι μια ηθική προσέγγιση σε ζήτημα πολιτικό. Το αν είναι σωστό ή όχι μένει στην κρίση του καθενός, απ' τη σκοπιά που κρίνει τα πράγματα. Ηθικά, ας πούμε, εμένα δεν με πολυχαλάει, σε πρακτικό πολιτικό επίπεδο θεωρώ ότι δεν είναι και η πιο εύστοχη κίνηση η βεβήλωση πχ μιας εκκλησίας απλούστατα γιατί μόνο τον αποτροπιασμό του πολύ κόσμου θα προκαλέσει, τον οποίο πολυ κόσμο υποτίθεται ότι τον θέλω συνοδοιπόρο μου...

Οι φάτνες και τα χριστουγεννιάτικα δέντρα είναι άλλη ιστορία. Ούτως ή αλλως ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματική ορθόδοξη ελληνική χριστουγεννιάτικη παράδοση, οπότε τι κόπτονται οι Κακλαμάνηδες;

Spy είπε...

Καλά τα λέτε, πλην όμως ομιλείτε σε μαριονέτες. Αυτοί απλώς τα διαβάζουν και φοράνε ωραία κολλιέ ή κακόγουστες γραβάτες.

kostasK είπε...

Για τα δέντρα και τα στολίδια χέστηκα. Μόνο για τις εκκλησίες μιλούσα. Το ίδιο βέβαια θα έλεγα και για εκκλησίες άλλων θρησκειών. Δηλ., το ίδιο άσχημο θα μου φαινόταν να βεβήλωναν και τζαμί.

ΠανωςΚ. είπε...

Spy, ναι, φοβούμαι πως έχετε δίκιο.

Κώστα, το κατάλαβα ότι μιλούσες για τον οποιοδήποτε χώρο θρησκευτικής λατρείας. Ελπίζω να είναι κατανοητό ότι απ' την πλευρά μου μπορεί να μην επικροτώ, να μην προβαίνω ο ίδιος σε τέτοιες κινήσεις, αλλά απ' την άλλη ούτε πρωτόγνωρες τις θεωρώ ούτε και αδικαιολόγητες/αναίτιες/ακατανόητες.