8 Ιαν 2009

O Σαρκοζί διαβάζει Βέμπερ*

Και κοροϊδεύαμε παλιά τους καημένους τους Φλορουμίτες για το "Ενας άλλος κόσμος είναι εφικτός"... Εδώ κοιτάξτε τι δηλώνει ο Νικολά:

France's Sarkozy calls for fairer capitalism

(αν ο κομμουνισμός είναι ουτοπία, τότε ο ηθικός καπιταλισμός τι είναι;)

Στα μούτρα σου ρε!


* Το αίτημα για ηθικοποίηση του καπιταλισμού μου θύμισε το βιβλίο του Μαξ Βέμπερ "Η προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού". Βεβαια ο Σαρκοζί δεν είναι προτεστάντης, ενώ η προτεσταντική ηθική που περιγράφεται στο βιβλίο του Βέμπερ έχει ξεπεραστεί προ πολλού...

11 σχόλια:

Χριστίνα Ανέφελη είπε...

Ναι, "ανθρώπινος καπιταλισμός" κι άλλα εκατό εκλεκτά παραμύθια. Μαζί με τη "φιλανθρωπία" και την "οικολογία", άλλη μια ασπιρινούλα για να χαπακωνόμαστε.

Μα, για πόσο βλήματα μας περνάνε πια; (Καλά, ρητορικόν ήτο το ερώτημα...)

Ανώνυμος είπε...

Μορφούλικο είναι!
Όχι ρε ο Σαρκοζί , το βλόγιον :)
Πάντως αυτόν έτσι που τον κόβω τις εννοεί τις μούντζες ..
Καλή χρονιά είπαμε ?

MenieK είπε...

Μα ακριβώς επειδή ΔΕΝ είναι προτεστάντης αναζητά την ηθικοποίηση του καπιταλισμού... Εξ' άλλου σε όλη (σχεδόν) τη δυτική Ευρώπη, τα καθολικά (διότι υπάρχουν κάμποσα τέτοια) κόμματα, με τη σημαία της προστασίας των αδυνάτων ΕΝΤΟΣ του καπτιταλισμού πορεύονται...
Υ.Γ. και μιας και λέμε για ξεπερασμένο Βέμπερ. Διαβάζοντας τη Κοινωνιολογία του Κράτους στο κεφάλαιο Κοινοβουλευτισμός και δημοκρατία ότι η ύπαρξη του δικομματισμού είναι αδύνατη λόγω των ταξικών διαστρωματώσεων και της καθολικής ψήφου η οποία προστατεύει τα κόμματα από την κυριαρχία των προκριτων, ε! καταλαβαίνεις πόσο προχώ είμαστε ημείς ως χώρα και ως σύστημα και πόσο πίσω ο γερμάνογεννημένος παππούς

demetrat είπε...

καλή χρονιά Paneau nouveau.

demetreau

kostasK είπε...

"(αν ο κομμουνισμός είναι ουτοπία, τότε ο ηθικός καπιταλισμός τι είναι;)"

Απ.: φρουτοπία!

Ανώνυμος είπε...

Σόρρυ, αλλά ο Βέμπερ δεν έλεγε για "ηθικό καπιταλισμό". Μάλλον ατυχής ο τίτλος και η σύνδεση Βέμπερ και Σαρκοζί...

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

«Ένας άλλος κόσμος ΕΙΝΑΙ εφικτός!» είπε ο νεκροθάφτης την ώρα πούριχνε τις τελευταίες φτυαριές χώμα πάνω από το φέρετρο...

ΠανωςΚ είπε...

Ανέφελη: Για μεγάλα! (βλήματα)

Καπετάνιο, ευχαριστώ, καλή χρονιά και σε σένα, ό,τι ποθείς να το βρεις.

Μενιέκ, τ΄ αντίστοιχο των ευρωπαϊκών καθολικών κομμάτων στην Ελλάδα είναι η λαϊκή δεξιά; Μπρρρρ...

Δημητρau, καλau χρονιau κau se σauνau!

Αξά, "είναι η μία, είναι μία η ονειρεμένη φρουτοπία", με έμφαση στο ονειρεμένη...

Ενας, ευχαριστώ πολύ για την επισήμανση. Υποθετώ ότι για να το λέτε, έτσι θα είναι, διότι Βέμπερ δεν έχω διαβάσει (είναι γνωστό άλλωστε στους επισκέπτες αυτού του ιστολογίου ότι κυρίως πουλάω ατυχή φτηνό εξυπνακισμό)... Οπωσδήποτε ατύχησαν ο τίτλος του ποστ, η σύνδεση Σαρκοζί-Βέμπερ αλλά και δυστυχώς και ο χρόνος που σπαταλήσατε εδώ πέρα. Ευχαριστώ.

Σκυλάκο μου, μα κι αυτός ο άλλος κόσμος, που λέτε, ο εφικτός, είναι και αυτός... των αποκάτω; Χάθηκε να είναι των αποπάνω;

Ανώνυμος είπε...

1. Αγαπητέ κύριε ΠάνωςΚ μη μου μιλάτε στον πληθυντικό για να μη σας μιλάω και εγώ...:-)

2. Αν θεωρούσα πως "σπαταλώ χρόνο" δε θα καθόμουν καν να γράψω ούτε αυτή τη μια γραμμή.

3. Ο Βέμπερ έκανε λόγο για τη διαδικασία συγκρότησης του καπιταλισμού και τη συμβολή της προτεσταντικής ηθικής και των αξιών στη διαδικασία αυτή.

Αρχικά νόμισα πως συνέδεες Βέμπερ και Σαρκοζί όχι λόγω του βιβλίου του αλλά λόγω των πολιτικών πεποιθήσεων του Βέμπερ -που είναι γνωστό ποιες ήταν- αλλά και πάλι δε μου κόλλαγε γιατί ο Β. δεν είχε καμιά σχέση με το λαϊκισμό και τον καιροσκοπισμό του Σαρκο...

Χριστίνα Ανέφελη είπε...

Πάνω, σ' ευχαριστώ για την απάντηση. Είναι γεγονός ότι μας περνάνε με τη δική μας συνενοχή για πολύ μεγάλα βλήματα, εξ ου και οι μούντζες του σιχαμένου- στα μούτρα του!- και φυσικά οι μπαρούφες που μας ταΐζουν κατά καιρούς.

Συγγνώμη που αφήνω σχόλιο εκτός θέματος ποστ, αλλά άκουσα το κάτι-σαν-podcast και μόνο χάσιμο χρόνου δεν το βρήκα. Αν πραγματοποιήσεις την "απειλή" να το επαναλάβεις, σε απειλώ με τη σειρά μου πως θα το ξανακούσω. Αυτό που με απογείωσε ήταν το σχόλιο για τα χαζοΚρίνα. Νόμιζα πως ήμουν η μόνη που δεν αντέχει τους "απότηνπόληέρχομαι" στίχους τους.

Συγγνώμη για την πολυλογία, καλό υπόλοιπο Κυριακής!

ΠανωςΚ είπε...

@ Ενας, σε ευχαριστώ, και τις διαφωτιστικές επισημάνσεις αλλά και για την υπομονή σου απέναντι στην ξυνίλα της πρώτης μου απάντησης... Απ' την πλευρά μου, να εξηγήσω απλώς ότι πάνω στη βιάση της δουλειάς -διότι τα περισσότερα ποστ γράφονται εν ώρα εργασίας- έκανα μια σχεδόν "αυτόματη και μηχανική" σύνδεση του σαρκοζικού ηθικότερου καπιταλισμού με την προτεσταντική ηθική που αναφέρεται στον βεμπερικό τίτλο. Και για να είμαι -επιτέλους- ειλικρινής, το βιβλίο το είχα -απλώς- ξεφυλλίσει στα φοιτητικά μου χρόνια, δηλαδή προ δεκαετίας τουλάχιστον...

@ Ανέφελη, ήμαστε σίγουρα δυο τρεις -μπορεί και παραπάνω- που δεν αντέχουμε τον ποιητικό στόμφο των Κρίνων, και είναι κρίμα, γιατί εμένα τουλάχιστον η μουσική τους μου ψιλοαρέσει. (όσο για τα υπόλοιπα, εγώ πρέπει να σε ευχαριστήσω, όχι εσύ. Πάντως το επόμενο ηχογραφημένο βλακώδες μνημείο μου έχει μπει στα σκαριά, και είναι ένα μίνι αφιέρωμα στη σόουλ μουσική του 70 -εδώ ο κόσμος καίγεται κι εγώ... χτενίζομαι.)