22 Ιουλ 2009

Jacques Prévert, 1955, Paris


Κάποιος ανώνυμος με αφορμή το ποίημα "Κυριακή" του Πρεβέρ σημείωσε ότι υπάρχει μια φωτογραφία στο λεύκωμα με φωτογραφίες από το Παρίσι του Robert Doisneau. Όπως σημειώνει στο σχόλιό του "μέγας ποιητής, αναρχικός, με παιγνιώδη διάθεση και σφόδρα αντιπολεμικός (γράφει μετά το σφαγείο του πρώτου παγκοσμίου πολέμου)... σε ένα λεύκωμα φωτογραφιών του Robert Doisneau με θέμα το Παρίσι, ο Πρεβέρ, ηλικιωμένος, κάθεται σε ένα καφέ στο πεζοδρόμιο, καπνίζει, πίνει κρασί και στα πόδια του είναι αραγμένος ένας ράθυμος σκύλος".

13 σχόλια:

dytistonniptiron είπε...

Σαλαδίνε, μια που μιλάμε πάλι για τον Πρεβέρ, έγραφε και σενάρια για τις ταινίες του Μαρσέλ Καρνέ, νομίζω. Θυμάμαι και μια ταινία κινουμένων σχεδίων σε σενάριο δικό του. Τότε που το γαλλικό σινεμά κοίταζε ακόμα προς τα έξω.

nikolakisdiaselos είπε...

υπέροχη φωτογραφία, μεγάλος ποιητής

GT είπε...

Αυτός δεν είναι που έγραψε το "Έξω απ' τα δόντια";

Δάμπας είπε...

Αναρωτιέμαι: α) Είναι ο ανώνυμος του προηγούμενου πρεβερικού ποστ το γνωστό σε όλους μας πρώην παχουλό διαμάντι, νυν "να πάμε να κάτσουμε σε μια μπαρα";
β) Είναι ο Διάσελος απ' τη Λακωνία;
γ) Είναι ο GT βλακας ή τον παριστάνει;
γ1) Ειδικά απ' τη στιγμή που είναι σε όλους μας γνωστό οτι ο Πρεβέρ έχει γράψει τον Ιούδα που φιλούσε υπέροχα.

ΠανωςΚ. είπε...

Ρε, δεν είναι ο Πρεβέρ αυτός στη φωτογραφία.
Ο Νικολάκης Διάσελος είναι με τον σκύλο του, τον Μπάμπη, στην πλατεία ορεινής κωμόπολης.

GT είπε...

Είπες Μπάμπης και χτύπησες φλέβα. Τον κυρ Μπάμπη με το ΚΙΝΟ στο προποτζίδικο μου θύμιζε. Έχει και το ίδιο ύφος... Βρε μικρός που είναι ο κόσμος.

@Δάμπα: το ερώτημα αυτό ταλανίζει κι εμένα. Το χειρότερο είναι ότι οι γονείς μου έχουν καταλήξει σε ένα συμπέρασμα, αλλά για κάποιον λόγο δεν μου το λένε...

Βασίλης Λεβέντης είπε...

Αισχροί! Αισχροί και οι δυο!

Φρανκ Αδάκης είπε...

Αισχροτερος των αισχρών δύο, ο Δάμπας.

Salah ad-Din είπε...

Δύτη, ναι, πράγματι, έγραφε σενάρια για τον Καρνέ, δεν ξέρω όμως τα περίκινουμένων σχεδίων. Ξέρω "τα Παιδιά του Παραδείσου", του 1945. Είδα το πρώτο μέρος από τα δύο. Η πρωταγωνίστρια Αρλετί εξαιρετική.
Το σχόλιο σου περί γαλλικού σινεμά που τότε "έβλεπε προς τα έξω" τα λέει όλα. Σήμερα ο γαλλικός κινηματογράφος μας έχει πήξει στα ερωτικά τρίγωνα και στις ανάλαφρες οικογενειακές κωμωδίες.

GT είπε...

Ερωτήσεις (Σαλαδινέ εξηγήσου)

- ποιο λεξικό έχει μέσα το λήμμα (λύμα;) "περίκινουμένων" . Όσο κι αν έψαξα δεν το βρήκα.
- Η Αρλέτι τι σχέση έχει με την Αρλέτα;
- Σε πείραξαν οι αναλαφρές οικογενειακές κωμωδίες; Ποιός είσαι εσύ που θα πικράνεις την καθημερινότητα της γαλλικής οικογένειας; Πως θα εκφράζεται αυτή η καθημερινή ευτυχία; Μόνο μέσα από τις διαφημίσεις μαγιονέζας και παστεριωμένου γάλακτος;

Αντέ γιατί πρωί-πρωί με βραχυκύκλωσες....

Γ

dytistonniptiron είπε...

Σαλαδίνε, ορίστε τα κινούμενα του Πρεβέρ, μακάρι να μπορούσα να το ξαναδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/La_Berg%C3%A8re_et_le_ramoneur

Για τα παλιά ερωτικά τρίγωνα του γαλλικού σινεμά, συστήνω το ανυπέρβλητο "Ζυλ και Τζιμ" του Τρυφώ.

dytistonniptiron είπε...

Και μόλις είδα (στο λινκ που έβαλα) ότι το συγκεκριμένο φιλμ επηρέασε τον Μιγιαζάκι (Spirited away, και "Το κινούμενο κάστρο"). Αυτά τα 'χεις δει; Είναι καταπληκτικά!

Salah ad-Din είπε...

Δύτη
κινούμενα σχέδια σε σενάριο Πρεβέρ (με βάση τον Άντερσεν) και να έχουν επηρεάσει τον Μιγιαζάκι είναι πράγματι πληροφορία. Μόνο το κινούμενο κάστρο έχω δει, το spirited away το μισό. Αλλά τώρα θα βρω τον "Βασιλιά και το Πουλί".

αγαπητέ GT
1)το λεξικό που έχει και το λήμμα "περισαχλαμάρας"
2)Η Αρλέτα που έχει χαθεί;
3)Προτιμώ ιστορίες εληνικής οικογενειακής καθημερινότητας (Το Ρετιρέ, οι Μικρομεσαίοι κλπ)