3 Οκτ 2007

Μια ωραία μέρα με ήλιο σε μια άλλη πόλη

Ιστανμπούλ, μέρος δεύτερον, από το φακό του συμπλογκερίτη Σαλαχαντίν.


Σημαιούλες και η φάτσα του Κεμάλ Ατατούρκ πάνω...


... από τον Κεράτιο Κόλπο.

Εχω την εντύπωση πως εκείνη την ημέρα κάποια αργία είχανε, κάποιαν εθνική εορτή. Στους δρόμους βασίλευε ηρεμία και -αναπόφευκτα- η τουρκική σημαία και η φάτσα του Κεμάλ.


Σε τέτοιες περιστάσεις, με τέτοια λιακάδα, οι άνθρωποι κάνουν αυτό που αγαπάνε. Κάποιοι ψαρεύουν...


...κι άλλοι κάνουν ποδήλατο.


Σπίτια πάνω στο νερό. Γυαλιά νομίζω πως τη λέγανε τη συνοικία αυτή με τα πλουσια εξοχικά σπίτια, απέναντι από την Πριγκιπόνησο.


Σε αυτό το τζαμί, δεν θυμάμαι πώς το λένε, γυριστήκανε κάποιες σκηνές από την ταινία "Πολίτικη Κουζίνα".


Στους δρόμους ερημιά. Μόνο σημαίες...


Για τον φίλο μου τον Σκύλο της Βάλια Κάλντα, ο οποίος κατόπιν σχολίου της Μελίνας περί Ιστανμπούλ και Σκα Κουμπάνο ζήτησε τα δέοντα λινξ (αλλά και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται) ορίστε ένα φακελάκι με τρεις διασκευές του γνωστού Ινστανμπούλ (από Σκα Κουμπάνο, από Χάλιμπατς, από Φορ Λαντζ) και μπόνους το Ινστανμπούλ των φοβερών και τρομερών Κούλτουρ Σοκ.

4 σχόλια:

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Θενκς, θενκς και καραθενκς!

Γιαλιά (εκ του γιαλός) λένε όλα τα (παλιά ξύλινα) αρχοντικά, που βλέπανε στη θάλασσα και χρησίμευαν ως παραθεριστικές κατοικίες των πασάδων και των πλουσίων.

Το τζαμί-που-δεν-θυμάσαι λέγεται Ορτάκιοϊ.

indictos είπε...

Εμένα από εκεί κοντά βαστάει η σκούφια μου (Ξάστερο, δύο ώρες με τα πόδια, έλεγε ο παππούς μου που από το '22 δεν θέλησε να ξαναπάει ποτέ, οπότε δεν πήγα ούτε εγώ).


(σου άφησα ένα σχόλιο στον Άλμοντ)

ΠανωςΚ είπε...

Κυρ Σκύλε, θα σας το ξαναπώ: Σεις ξέρετε πολλά κι έχετε μνήμη όχι σκύλου αλλά γκαμήλας!

Ινδικτε, να πας. Πανεμορφος τόπος. Εχω πάει τρεις φορές, εχω γυρισει σχεδόν όλη την Τουρκία. Κάπου νοτιονατολικά βρήκα ένα λασποχώρι που λεγόταν όπως λέγεται το χωριο της μάνας μου στην Κ. Μακεδονία. Βεβαια η καταγωγή των παππούδων μου είναι από Καλλίπολη, δηλαδή καμία σχέση.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Δεν έχω μνήμη γκαμήλας.
Απλά διαθέτω καλή βιβλιοθήκη στα λινκζ μου! Έβαλα Instabul στη Wikipedia και τσούπ! Θές να βάλω και λινκ από το google maps να το απολαμβάνεις και αφ' υψηλού;