5 Μαρ 2008

Οι χρήστες του facebook είναι έλληνες ποδοσφαιριστές

Πριν από δυο τρία χρόνια μαζί με τον αδελφό ΙoanniSkordopoutsoglou, σε κάποιο διάλειμμα από το isspro, είχαμε επιδοθεί στη μελέτη ενός ενδιαφέροντος άρθρου σε κάποια αθλητική εφημερίδα, σχετικά με το αγαπημένο βιβλίο των ελλήνων ποδοσφαιριστών. Τα αποτελέσματα, οφείλω να ομολογήσω, δεν ήταν τα αναμενόμενα. Μόλις οι μισοί από τους ερωτηθέντες απάντησαν «δεν διαβάζω βιβλία». Οι υπόλοιποι μισοί ωστόσο έδωσαν συγκεκριμένους τίτλους, τον εξής έναν δηλαδή: «Ο αλχημιστής» του Πάολο Κοέλιο. Μόνον ο βάλε τα σκουλήκια μες στην πρίζα Τζίτζις Βρύζας παρέκκλινε της γραμμής: «Να ζεις, να αγαπάς και να μαθαίνεις», του Λεό Μπουσκάλια.

Ουδεμία σημασία έχει αν αυτά τα δύο βιβλία μου προκαλούν ανακατωσούρα και τάσεις για εκκένωση του στομάχου.

Ας κάνουμε ένα fastforward στο σήμερα.

Επειδή δεν την πολυπαλεύω γενικότερα και σήμερα είναι η μέρα που κάθομαι και θρηνώ τα χρήματα που έδωσα για το ενοίκιο και τους λογαριασμούς του μήνα και επειδή δεν έχω ιδιαίτερη διάθεση να ασχοληθώ με αυτό ή με οποιοδήποτε άλλο ιστολόγιο, είπα να δω τι παίζει στο facebook (έχω έναν λογαριασμό εκεί πέρα, ούτε κι εγώ ξέρω γιατί, δεν υπάρχει μεγαλύτερη μαλακία από το φέησμπουκ). Αυτό που διαπίστωσα στη σημερινή μου επίσκεψη είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του facebook είναι έλληνες ποδοσφαιριστές. Αλλιώς δεν εξηγείται το γεγονός ότι τα τρία δημοφιλέστερα βιβλία στο facebook είναι κατά σειρά «Ο αλχημιστής», «Οι Ιλουμινάτοι» και «Ο κώδικας Νταβίντσι». Στο τέσσερα και πέντε πλασαρίζονται το «1984» και «Ο αρχοντας των δαχτυλιδιών», τα οποία αναμφίβολα διαθέτουν μια άλφα λογοτεχνική αξία, ωστόσο αποτελούν κλισαρισμένες επιλογές, ποιοτικό άλλοθι ενδεχομένως για μια γενιά που αλληλομβαρδίζεται με πρόβατα υπό τη μορφή φιλοσόφων (από την πολλή μου βαρεμάρα πέταξα ένα πρόβατο-Επίκουρο στην Κ., το οποίο προσγειώθηκε καταμεσής του σαλονιού. Σας συμβουλεύω να αποφύγετε μια τέτοια κίνηση. Λερώνει πολύ και δεν έχει κανένα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, χώρια που μας τα ζάλισε ότι δεν είναι συμπεριφορά αυτή απέναντι σε έναν αμνό του θεού…).

ΥΓ. Θα μου πεις, ποιος ο λόγος για να τα γράψω όλα αυτά; Αρκεί μια ματιά στους πίνακες πωλήσεων βιβλίων που δημοσιεύει κάθε τόσο ο φίλος παράλληλος για να δούμε ότι κι η πλειοψηφία του βιβλιόφιλου κοινού είναι χρήστες του facebook, που συνεκδοχικά σημαίνει ότι το βιβλιόφιλο κοινό είναι έλληνες ποδοσφαιριστές...

Σημ. Για να έρθω στα ίσα μου όσο έγραφα άκουγα αυτό... Καφρίλα ε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: