22 Οκτ 2006

Α-ΚΥ-ΡΟ!

Άκυρο ψηφοδέλτιο στο Ε' Δημοτικό Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης, κατά τον δεύτερο γύρο για την ανάδειξη δημάρχου στη Θεσσαλονίκη, 22/10/2006:

Παίρνω 580 ευρώ το μήνα. Αν κι εσύ παίρνεις τα ίδια λεφτά με μένα, πες μου γιατί να τους ψηφίσεις.

Κι όποιος μπορεί ας δώσει την απάντηση. Εδώ σας θέλω, όλους εσάς που βρίσκετε το μήνυμα των εκλογών, τους νικητές και τους χαμένους, τα πώς και τα γιατί.

9 σχόλια:

nikolakisdiaselos είπε...

Εγώ πάντως παίρνω 560 ευρώ, οπότε και προτίμησα να επιδοθώ σε άσκηση ζωγραφικής στο μάθημα των καλλιτεχνικών.

maty είπε...

ψηφίζω(αν) γιατί θέλω να υποστηρίξω κάποιονη κοντά στους προβληματισμούς μου και τις ανησυχίες μου.
είτε ψηφίσω είτε ΔΕΝ ψηφίσω, θα πληρώνομαι βάσει της σύμβασής μου...
κοινώς, κάντε (κι)αλλού την επανάστασή σας για τα μισθά.

panokatos είπε...

@ maty
Θέλω να πιστεύω ότι το σχόλιό σου αποτελεί απάντηση στην ερώτηση που θέτει ο άνθρωπος που έριξε το άκυρο ψηφοδέλτιο. Όσο λογική μέσα στην αγανάκτησή της είναι η μία στάση, άλλο τόσο λογική είναι και η δικη σου (η δική μου πάντως δεν είναι το άκυρο επίσης -κι εγώ συνήθως ψηφίζω συνειδητά κάποιον που θεωρώ ότι ανταποκρίνεται στους προβληματισμούς μου).
Επέτρεψέ μου απλώς να σου πω ότι καμία επανάσταση δεν κάνουμε. Η ηλεκτρονική επανάσταση δεν γίνεται μέσω των blogs (δεν ξέρω πώς γίνεται). Η επανάσταση εν γένει είναι ένα άλλο ζήτημα, αρκετά ανεδαφικό σημερα (δυστυχώς).
Απλά επέτρεψέ μου να σου πω ότι -εκτός κι αν κάνεις κάποιου είδους χιούμορ που δεν το πιάνω, καθότι είμαι και λίγο χαζός- δεν χρειάζόταν να είσαι τόσο απότομος/η. Και η λέξη μισθά είναι απαξιωτική για όλους αυτούς τους ανθρώπους που τη βγαζουν δύσκολα με χαμηλούς μισθούς και -κάποιοι από αυτούς έστω- αγωνίζονται (όχι μέσα από τα blogs φυσικά) για να κάνουν τη ζωή τους τόσο δα καλύτερη παίρνοντας αυξήσεις-ψίχουλα στα "μισθά" τους, όπως λες κι εσύ.
Απλως ελπίζω η πληρωμή που παίρνεις βάσει της σύμβασής σου να ανταποκρίνεται και να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες σου (και κάτι παραπάνω φυσικά, γιατί πέρα από το την τροφή, μας χρειάζεται π.χ. και η τέχνη, που κι αυτή πωλείται ακριβά κάποιες φορές στις μέρες μας). Έαν όντως συμβαίνει αυτό, σε θεωρώ τυχερό/ή, απλά την δική σου τύχη δεν την έχουν οι περισσότεροι σήμερα.
Την καλημέρα μου.

nikolakisdiaselos είπε...

καλημέρα maty. Σέβομαι απόλυτα τις απόψεις σου, αλλά νιώθω υποχρεωμένος (και στον εαυτό μου αλλά και στους υπόλοιπους συντάκτες του blog)να υπογραμμίσω το γεγονός ότι η κατακλείδα στο σχόλιο σου φαίνεται να είναι επιθετική κι ολίγον τι χλευαστική. Αν δεν έχουμε παρερμηνεύσει το ύφος σου(και παρακαλώ να μας καταστήσεις ενήμερους), τότε δεν βρίσκουμε τον λόγο της ειρωνικής αυτής διδαχής. Μάλιστα, μου θυμίζει λιγάκι τις προτροπές των "γνήσιων επαναστατών" ή των γνήσιων φιλελεύθερων συντηρητικών προς τους ανερχόμενους και φιλόδοξους φραπεδοεπαναστάτες...του πισινού. Αν εσύ θεωρείς ότι έχεις βρει τους κατάλληλους τοπάρχες που να αγγίζουν τους προβληματισμούς σου και μπορούν να σε βοηθήσουν και μισθοδοτικά, είσαι μάλλον προνομιούχος. Εγώ δεν τους βρήκα. Όπως δεν τους βρήκε κι ένα μεγάλο πλήθος κόσμου που είτε απείχε, είτε διαμαρτυρήθηκε με το άκυρο, είτε ψηφίσε τους κουμπάρους του από συνήθεια και οικογενειακή υποχρέωση. Το ιδεολογικό άκυρο είναι μια πράξη διαμαρτυρίας ενάντια σ' ένα σύστημα που δεν σ' εκφράζει, αλλά ούτε κάνει και τον κόπο, τουλάχιστον να σε αφουγκραστεί. Γιατί δηλάδή να είσαι εσύ, ή κάποιος άλλος στη θέση σου, ο σωστός, αυτός που κάνει σωστά το καθήκον του, ως πολίτης μιας δημοκρατικής( και κοτζαμπασικής θα προσέθετα επίσης)χώρας, κι ο άλλος, εγώ, που θα ρίξω το άκυρο, να είμαι ο δακτυλοδεικτούμενος κι ο ψευτοεπαναστάτης; Επειδή εσύ θα στηρίξεις, θα συναινέσεις, θα πιστέψεις (και καλά θα κάνεις) κι εγώ θα καταδικάσω και θα διαμαρτυρηθώ; Πολιτκές πράξεις και τα δύο. Κι ο καθείς, αρμόδιος του εαυτού του. Τονίζω επίσης ότι κανένας από εμάς δεν μίλησε για επανάσταση και για παντιέρες ρόσες (το ίδιο υπενθύμισε κι ο panokatos). Είμαστε μια παρέα ανθρώπων που έχουν θέσει κάποιες κοινές βασικές συνιστώσες. Μια παρέα που πιστέυει ότι η συλλογική διαδραστική έκφραση, ανοίγει νέους δρόμους αυτοσυνείδησης, κοινωνικοποίησης κι επικοινωνίας. Τίποτα πιο πάνω, τίποτα πιο κάτω. Κι ως εκ τούτου συνεπάγεται ότι ο αγώνας για τα μίσθια δεν γίνεται μέσα από blog. Αλλά ούτε κι απ΄την ψήφο κάθε τετραετία. Ούτε κι απ΄την ειρωνία. Γιατί πολλές φορές, αγνοώντας τη προσωπική και κοινωνική δράση του καθενός, αγνοούμε και τις συνθήκες επιβίωσης του, το μίσθιό του, το άγχος και το δράμα του 3 και 60. Και υποπίπτουμε στο ολίσθημα μιας στημένης σπλαχνοσκοπίας, προκαταβάλλοντας την έκβαση της μάχης, μεταμορφώνοντας τα προσωπικά διλήμματα, τις αγωνίες και τις αδυναμίες μας, σε περιττόλογη κι ανούσια "Πατρική Διδασκαλία".

pipermaru είπε...

Προς τον/την maty

Αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι ότι στο σχόλιό σου αυτοαναιρείσαι. Στην αρχή λες ότι ψηφίζεις γιατί "θες να υποστηρίξεις κάποιον κοντά στους προβληματισμούς και τις ανησυχίες σου" και την άλλη λες ότι "είτε ψηφίσεις είτε δεν ψηφίσεις θα πληρώνεσαι βάσει της σύμβασής σου". Καταλαβαίνεις πώς αυτοαναιρείσαι; Δηλαδή εσένα δεν αποτελεί μέρος του προβληματισμού σου η αμοιβή σου, οι συνθήκες εργασίας σου, το αν θα έχεις αύριο δουλειά, το αν η υποτιθέμενη κοινωνική σου ασφάλιση θα έχει αύριο μεθαύριο αντίκρισμα και θεωρείς ότι τη σύμβασή σου δεν την επηρεάζει στο ελάχιστο η ψήφος σου; Εύγε! Αλλά, βέβαια, μ' αυτά που λες φαίνεται να είσαι το τυπικό δείγμα του Έλληνα που τον έκαναν έτσι όπως τον ήθελαν. Ευχαριστημένο με το ξεροκόμματο που παίρνει και να λέει και ευχαριστώ. Εκτός κι αν είσαι από τους λίγους ευνοούμενους αυτής της χώρας που αμείβονται καλά και δίκαια. Μη με ρωτήσεις ποιοι είναι αυτοί γιατί εγώ δεν τους γνωρίζω. Βάζω στοίχημα ότι νομίζεις ότι τα δυο μεγάλα κόμματα αυτής της χώρας διαφέρουν ουσιαστικά το ένα από το άλλο. Έτσι σε θέλουν! Να βαράνε το ντέφι κι εσύ να χορεύεις. Εύγε και πάλι! Είσαι άξιος/άξια της μοίρας σου. Από το κλείσιμο του σχολίου σου (εκεί που λες για τα "μισθά") καταλαβαίνω ότι δε δίνεις και μεγάλη σημασία στο χρήμα. Ή τον φυσάς τον παρά (οπότε έχεις και το περιθώριο να μας κοιτάς αφ' υψηλού εμάς τους υπόλοιπους) ή, το πιο πιθανό, θέλεις να πιστεύεις ότι είσαι σε καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους και γι' αυτό τους μυκτηρίζεις με αυτόν τον τρόπο μιλώντας για "μισθά" και "επαναστάσεις". Μου θυμίζεις έναν πιλότο της Ολυμπιακής που γνώριζα κάποτε, ο οποίος αναφερόταν κοροϊδευτικά στους συναδέλφους του τους ιπτάμενους συνοδούς ως "τα συνοδικά". Νόμιζε ο άμοιρος πως επειδή ήταν πιλότος και έπαιρνε τα διπλά ή ακόμα και τριπλά από εκείνους, ήταν και καλύτερός τους! Αμ δε! Λίγο καιρό μετά απολύθηκε κι αυτός και κάποια απ' τα "συνοδικά" και βρέθηκε ξαφνικά ξεκρέμαστος και ίσος μεταξύ ίσων να τον αποκαλούν "απολυμένο της Ολυμπιακής". Σκέψου το. Κάποια στιγμή ο χειρότερος εφιάλτης σου μπορεί να γίνει πραγματικότητα και μετά θα λες "άτιμη κενωνία"...

maty είπε...

βρε παιδιά με το μαλακό.
όντως, οταν το ξαναδιαβάζω δε μ αρέσει η τελευταία μου φράση, γιατί αλλάζει όλο το ύφος.συγνώμη, δεν είχα την πρόθεση να θίξω οποιονδήποτε ή οτιδήποτε.επι του θέματος, οι δημοτικές εκλογές δεν έχουν να κάνουν τόσο με μισθους κλπ. είναι πολιτικές, όπως το καθετί, αλλά συνήθως όταν πάς να ψηφίσεις στις δημοτικες, σκέφτεσαι το κυκλοφοριακό, τους παιδικούς σταθμούς, τα σκουπίδια κλπ. Οι επαναστάσεις ξεκινάνε απο τα πιό μικρά και φτάνουν στα πιο μεγάλα, από το πώς θα αλλάζουμε λάμπες στη γειτονιά μας, μέχρι πώς θα τους αλλάξουμε τα φώτα. το καθένα όμως πρέπει να ξέρεις πού να το εντάξεις και πού να το παλέψεις.
το να (μην) ψηφίσεις σε δημοτικές εκλογές έχοντας στο μυαλό σου κυρίως το μισθό και την οικονομική σου στενότητα, είναι το ίδιο λογικό με το να απέχεις σε ψηφοφορία στο συνδικάτο σου γιατί είναι αυξημένα τα δημοτικά τέλη.

εν τέλει,ναι η στάση αυτή στέλνει ένα μύνημα δυσαρέσκειας, δυσαρέσκειας που δεν έχει έκφραση όμως, δεν έχει στόχο, δεν έχει αποδέκτη. δείχνει ανθρώπους σε σύγχηση που δεν ξέρουν τί να πολεμήσουν σε ποιό χώρο και δείχνει κι εν μέρει κι ένα "τσουβάλιασμα".
γιατί έτσι όπως διατυπώνεται το ερώτημα, διαφαίνονται κι οι "αντιθέσεις" του. δλδ, εγώ που παίρνω τρεις κι εξήντα και δε με σκέφτεται κανένας, κι οι άλλοι, το κατεστημένο, οι βολεμένοι. Το σύστημα ας πούμε.είναι όλοι οι υποψήφιοι συστημικοί; και βολεμένοι;
έχουν όλοι οι υποψήφιοι των δημοτικών συνδιασμών ρέπος και μισθά τρελά; σε αρκετούς συνδιασμούς(ίσως και σε όλους) κατεβαίνανε κι άνθρωποι άνεργοι, παλινοστούντες, άνθρωποι που όπου δεν επιλέγησαν για επικοινωνιακούς λόγους, είχαν μια άποψη γιατο τί πρέπει να γίνει, τί πρέπει να αλλάξει.
αυτά.
μετα εκτιμήσεως

panokatos είπε...

Maty, συμφωνούμε διαφωνώντας ή διαφωνούμε συμφωνώντας. Οντως ο τοπικος, "μικρός", καθημερινός χαράκτήρας της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι ή θα έπρεπε να είνα το ζητούμενο. Όντως πολλοί καλοπροαίρετοι άνθρωποι αποφασίζουν να ασχοληθούν με τα ζητήματα της γειτονιάς. Όμως το μερικό είναι ένα κομμάτι του όλου. Δυστυχως δηλαδη η Τ.Α. δεν είναι ισχυρή, ώστε να χειρίζεται ανεξάρτητα τα θέματά της από το συγκεντρωτικό κράτος. Αν και από την άλλη (και αυτός είναι ένας προβληματισμός μου) φοβάμαι πως αυξημένες εξουσίες στην Τ.Α. θα σημάνουν περαιτέρω ταξικούς διαχωρισμούς, καθότι άλλη η οικονομική επιφάνεια και δυνατότητα της χι οικονομικά εύρωστής περιοχής και άλλη της ψι οικομικά ασθενούς περιοχής.
Φαντάζομαι ότι και σε τέσσερα χρόνια δυστυχώς τα ίδια θα συζητάμε πάλι.
Να 'σαι καλά. Σόρι για το πέσιμο, αν σου φάνηκε τέτοιο. Δεν ήταν, πίστεψέ με.

ΥΓ.
Απλώς κανένας μεγαλόσχημος πολιτικάντης δεν δικαιούται να πει το οτιδήποτε στον συγκεκριμένο άνθρωπο που έριξε το συγκεκριμένο άκυρο ψηφοδέλτιο. Μόνο εγώ, εσύ κι οποιοσδήποτε άλλος πολίτης (και ουχί πολιτικάντης) δικαιούται να διαφωνεί με τη στάση του αυτή.

nikolakisdiaselos είπε...

Καλημέρα maty. Αν και με κάλυψε o panokatos, οφείλω να ζητήσω κι εγώ συγνώμη όχι για τις απόψεις που κατέθεσα, αλλά για το πιθανόν πέσιμο που σου έκανε η σπείρα του blog. Επιμένω όμως να διαφωνώ με τις απόψεις σου πέρι άκυρου. Γιατί, όπως κι εξήγησα παραπάνω, δεν μιλάμε για τα άκυρα-ελεύθερους σκοπευτές. Αλλά για τα συνειδητά,ιδεολογικά άκυρα. Κι αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα από μόνο του. και πάλι καλημέρα...

pipermaru είπε...

Το δικό μου το πέσιμο ήταν νομίζω το πιο χοντρό... Τι να κάνω; Τυπικό δείγμα καλλιτεχνικής και ορμώμενης από το συναίσθημα φύσης είμαι... Δεν θα πω τίποτα παραπάνω, με κάλυψαν πλήρως οι προλαλήσαντες. Σας καλημερίζω.