2 Νοε 2007

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Ακούω καθημερινά την κυβέρνηση και τους δημοσιογράφους-παράγοντες της ελληνικής κοινωνίας να κατηγορούν τους μαθητές που κάνουν κατάληψη. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο επιχειρούν συνειδητά και υποβολιμαία να σπιλώσουν το όνομά μας. Από κοντά, της προσκολλήσεως και της προβοκάτσιας πειθήνια όργανα, μανάδες, χουντικά απολειφάδια, παπάδες, λυκειάρχες, επιστάτες, ενοχλημένοι γείτονες, κατιναριά και ξεπεσμένοι ηθοποιοί.
Οι περισσότεροι ισχυρίζονται ότι είμαστε ένα μειοψηφικό τσούρμο ανώριμων και ασυνείδητων εφήβων. Έτσι πάει όμως. Όταν πρόκειται για το μέλλον μας, είμαστε αναρμόδιοι ν' αποφασίσουμε. Όταν όμως μας λανσάρουν το νέο, εκπληκτικό κινητό, τα φανταχτερά ρούχα, τις εκκεντρικές κομμώσεις, την Eurovision, τα realities, τις τηλεψηφοφορίες, τότε θεωρούμαστε αρκετά ώριμοι για να επιλέξουμε αυτά που μας προσιδιάζουν. Τόσο ώριμοι μάλιστα, που μπορούμε ν' αποφασίζουμε και για την τύχη άλλων, επιλέγοντας τον παίχτη που θα παραμείνει στο σπίτι του Μεγάλου Αδερφού.
Όταν θα αναρτήσουμε στα κάγκελα του σχολείου-φυλακή την σημαία της κατάληψης, είμαστε βολεμένοι ταραξίες. Όταν όμως θα στοιχηθούμε πίσω απ' την ελληνική σημαία, σε μια παρέλαση, άξιοι συνεχιστές του πατριωτικού πνεύματος των αρχαίων ημών προγόνων.
Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι μας κατηγορούν για τα αιτήματά μας. Πέρα απ' τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, την επάνδρωση των σχολείων με καθηγητές-αληθινούς παιδαγωγούς, τη διαπλαστική σχέση αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού, τη βελτίωση των διδασκαλικών μεθόδων, υπάρχουν κι άλλα που μας καίνε κύριε Ρουσόπουλε, λαλίστατε υπουργέ της αυταρέσκειας και του μιλάω μόνο όταν πρόκειταινα εκτεθώ ξεκατινιασμένος. Δεν είναι σοβαρό αίτημα το να μπει ένα φανάρι έξω απ' το σχολείο στο Μενίδι; Ή μήπως είναι καλύτερο να σκοτωθεί πρώτα κάποιος μάθητης ώστε να κάνουμε ρεπορτάζ, να γεμίσουμε τον τηλεοπτικό χρόνο και να γκρινιάζουμε νυχθημερόν κάτω απ' την επίβλεψη της AGB; Δεν είναι σοβαρό αίτημα το να μην είμαστε καρπαζοεισπράκτορες στα πρότυπα του Αλέκου Τζανετάκου; Δεν είναι σοβαρό αίτημα το να μην τρώμε χαλασμένες τυρόπιτες; Τα σκατά που μας ταϊζουν οι πολυεθνικές είναι πιο υγιεινά δηλαδή;
Μας κατηγορείτε για βανδαλισμούς, απρεπείς συμπεριφορές, βιασμούς και αμαρτωλά βιντεάκια. Ποιοί; Εσείς όλοι, οι αξιοσέβαστοι οικογενειάρχες, λαμόγια, σκανδαλοπερασάκηδες, μειζαδόροι και κομπιναδόροι, ηδονοβλεψίες και βιτσιόζοι. Αν φοβάστε την εικόνα σας κοιτάζοντας τον καθρέφτη, είναι δικό σας πρόβλημα. Δεν φταίμε εμείς, αγρίμια όντας αναθρεμμένα από λύκους.
Μας κατηγορείτε για χαβαλέ. Πότε, αλήθεια, ενσκήψατε πάνω μας, να δείτε τις αιμόεσσες πληγές μας που χάσκουν δίχως απαντήσεις; Σας άφησε καθόλου χρόνο ο χαβαλές της μπίζνας, του χρηματιστηρίου, του τζόγου, των απονενοημένων διασκεδάσεων και των μικροαστικών week-end στην ύπαιθρο;
Μας λέτε να κοιτάζουμε τη δουλειά μας, να επιστρέψουμε στα θράνια, να κάνουμε το χρέος μας ως πειθήνια ρομποτάκια και να μην ασχολούμαστε μ' άλλα προβλήματα. Φυσικά. Πώς αλλιώς θα παράγεται στρατιωτάκια για την κρεατομηχανή σας; Πώς αλλιώς θα εκτρέφετε αγράμματους, απαίδευτους, αδιάφορους και βολεψάκηδες εκπαιδευτικούς; Πώς αλλιώς θα ιδρύετε ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια και θα διοχετεύετε στην τσέπη σας τους φόρους των γονιών μας που προορίζονται για την παιδεία;
Κύριε Ρουσόπουλε, αναρωτηθήκατε προσφάτως πως είναι δυνατόν να ενδιαφέρει έναν μαθητή ο νέος Καποδίστριας. Επειδή κανένας μάχιμος δημοσιογράφος δεν προτίθεται να σας αποστομώσει, θα σας απαντήσω εγώ (για να καταδείξω ότι τις περισσότερες φορές σκάβετε μόνο σας τον λάκο σας). Αν συνενωθούν οι νομοί κι ο κόσμος αρχίζει να μετακινείται στο νέο κέντρο, δεν θα υπάρξουν προβλήματα με τα σχολεία της επαρχίας; Δεν θα υπάρξουν προβλήματα με τα σχολεία των πιο απομακρυσμένων χωριών; Θα μου απαντήσετε;
Μου λες μάνα, καλή μου μανούλα, να ανοίξουμε τα σχολεία και να στρωθώ ξανά στο διάβασμα. Τί να διαβάσω ρε μάνα; Τις αηδίες που μας λένε; Τις ιστορίες για το πόσο φοβεροί και τρομεροί είμαστε ως έθνος; Την κατήχηση των Θρησκευτικών; Το πώς να εκφράζομαι και να γράφω; Τις μαλακίες του κάθε παπάρα, δεξιού δοκιμιογράφου; Το πώς να ανταγωνίζομαι τους κολλητούς μου; Τον τρόπο για να επιβιώσω και να γίνω φτασμένος τεχνοκράτης; Το πως να ζω μες στην πουστιά, το ψέμμα και την υποκρισία;
Πες μου μανούλα, πες μου, σε παρακαλώ...
Ένας κάποιος μαθητής
(και για την αντιγραφή, Νικολάκης Διάσελος, αιώνιος μαθητής της πενιχρής, δημόσιας και δωρεάν παιδείας.)

13 σχόλια:

Μετεωρίτης είπε...

Καλή σας μέρα,
έτσι όπως το θέτετε, τι να πω...
Δεν θα μπορούσα να αντικρούσω τα επιχειρήματά σας. Και φυσικά δεν έχω καμία σχέση με αυτούς που ισχυρίζονται ότι οι καταλήψεις είναι κοπάνα και μόνο κοπάνα.

Ξέρουν όμως όλοι οι μαθητές γιατί κάνουν κατάληψη;
Συνομιλώντας με νέα παιδιά, διαπιστώνω πως ΔΕΝ ξέρουν ακριβώς τι ζητάνε...

Άθλιες οι συνθήκες στην Ελλάδα.
Τραγικό.
Σε μια χώρα που υποτίθεται "διαφημίζει" τον πολιτισμό και την κουλτούρα, δεν μπορώ να καταλάβω πως μας κατήντησαν έτσι...

Καλημέρες!

ΠανωςΚ. είπε...

Διάσελε, πανάθεμά σε, στο μυαλό μου μέσα είσαι. Σήμερα μου συνέβη κάτι και είχα σκοπό να ετοιμάσω σχετικό ποστ περί των καταλήψεων στα σχολεία. Αλλά οι ετοιμασίες βλέπεις, δεν πρόλαβα. Από Τρίτη!

Μετεωρίτη, ακόμη κι αν ήταν μόνο για κοπάνα οι καταλήψεις, αυτό κάτι δείχνει. Δείχνει πόσο μισούν τα παιδιά να βρίσκονται στο σχολείο. Οπως το μισούσα κι εγώ, ολόψυχα. Ηταν το πρώτο πράγμα που μίσησα τόσο πολύ, και μόνο το στρατό μίσησα περισσότερο. Και αν ένα, δύο, τρία, κι εγώ δεν ξέρω πόσο νέα παιδιά μισούν το σχολείο, αυτό σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με το σχολείο.
Η συνειδητοποίηση καμιά φορά έρχεται μέσα από αυθόρμητες κινήσεις, από το "χαβαλέ".
Οσο για τον πολιτισμό και την κουλτούρα, δεν ξέρω ποιανών είναι, πάντως όχι εμού, ούτε των σύγχρονων Ελλήνων. Είμαστε κληρονόμοι μιας γεωγραφικής θέσης με ιστορία, όχι απαραίτητα και της ιστορίας και του πολιτισμού που αναπτύχθηκαν στον γεωγραφικό τόπο αυτό.

Καλό σουκού!

παράλληλος είπε...

Υπερκαλυμμένος από τον μαθητή σου, Νικολάκη.

Μετεωρίτης είπε...

Eγώ κι αν μισούσα το σχολείο...!

Ακόμα βλέπω εφιάλτες ότι με βάζουν "σε τάξη"...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΕΣ!

inlovewithlife είπε...

Με την άδειά σας αναδημοσιεύω το κείμενο με λινκ φυσικά.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Σωστός ο μαθητής Διάσελος!

ΠανωςΚ. είπε...

@InLoveWithLife: Ασφαλώς γνωρίζετε ότι δεν χρειαζεται να μας ζητάτε την άδεια. Αντιθετως εμείς ευχαριστούμε για την αναδημοσίευση.

nikolakisdiaselos είπε...

Λόγω σοβαρών υποχρεώσεων (εκδρομή με πάνωκ., ειδικό νίντζα, π.κ. και πολύωρη ρακοποσία με παράλληλους, κοπρόσκυλους και σία) τώρα μόλις είδα τα comments. και ευχαριστώ βαθύτατα. Μετεωρίτη, συμφωνώ με τον πάνωκ, την κοπάνα και τον χαβαλέ τα κάνεις όταν δεν γουστάρεις. Και κάτι άλλο. Η κατάλληψη είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να επικοινωνήσεις και να κάνεις χαβαλέ μακριά από φροντιστήρια, διαβάσματα και άγχος. Ίσως η μοναδική. in love, με κάλυψε πλήρως ο πάνωςκ.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τέλειο κείμενο. Οι νέοι είναι αναγκαίοι μόνο να διαμαρτύρονται για τη "Μακεδονία", το ποδόσφαιρο, να αγοράζουν και να συμμετέχουν σε ριάλιτι σόου ή να τα παρακολουθούν αποχαυνωμένα.

adioristos είπε...

Πόσο δίκιο έχει το κείμενο...
Το ανήρτησα και στον "Αδιόριστο", ελπίζοντας να μην υπάρχει πρόβλημα.
Ευχαριστώ

παράλληλος είπε...

Και στη Βοιωτία έγινε διάσημη η Επιστολή σου, Διάσελε...

tasos είπε...

Ψάχνοντας κατι άλλο, έτυχα αναγνώστης της επιστολής του "κάποιου μαθητή", και προβληματίστηκα...
...Προβληματίστηκα κ αναρωτήθηκα, γιατί άραγε φωνάζουν οι μαθήτες, γιατί και για πιο λόγο γίνονται οι φασαρίες..
Έχω 10+ χρόνια που τέλειωσα το σχολείο κ είμαι ενας μηχανισμός στο Μηχανισμό που λέγεται κράτος. Εν τούτης κάποιες στιγμές, ξέροντας οτι η παιδεία-μόρφωση-μάθηση, είναι απο τους παράγοντες που θα καθορίσουν τον πολιτισμό, την κουλτούρα, τη δύναμη και την εξέλιξη ενός κράτους, ενός λαού, τρέμω στις συνέπειες, όταν αυτοί οι παράγοντες χειραγωγηθούν από λανθασμένες διατάξεις, επιτήδεια όργανα και ανάξιους ηγέτες.
Θα ήθελα όμως να ρωτήσω, τον "άγνωστο μαθητή", τον κάθε προβληματιζόμενο μαθητή κ τον κάθε αναγνώστη, γιατί (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι) γονείς μας, παλαιότεροι, μεγαλύτεροι, παρ όλο που ήτα "καρπαζοεισπράκτορες στα πρότυπα του Αλέκου Τζανετάκου" σπούδασαν, διέπεμψαν?Γιατί φτωχές οικογένειες σπούδασαν με κόπο κ μόχθο τα παιδιά τους?Γιατί, όχι τον περασμένο αιώνα, αλλά στη τρέχουσα 10ετία, οι νέοι εισάγονται στα πανεπιστήμια κ κατά ένα μεγάλο ποσοστό, είναι άξιοι των πτυχίων τους?Αυτοί δε μισούσαν το σχολείο?Κάθε μέρα δεν τους έφερνε αναγούλα το σχολείο?Και εγώ τέλειωσα το γενικό λύκειο. Δημόσιο φυσικά, δεν αναφέρομαι σε ιδιωτικό (ήδη γνωστά στα σχολικά μου χρόνια). Γιατί ποτέ, εγώ(κ κανένας συμαθητής μου) δεν έφαγα σφαλιάρα κ χαλασμένη τυρόπιτα από κάτερινγκ?Πως είπες?δεν εντιμετωπίζαμε τα ίδια προβλήματα?Ίσως, αλλά, φίλτατε, πόσο διαφέρει το ελληνικό σχολείο, της προηγούμενης 10ετίας, με το σημερινό?εκτός το σύστημα δεσμών κ μερικών τροποποιήσεων?τόσες τεράστιες αλλαγές?τόσες ώστε οι καθηγητές πλεόν (ακούγοντας σε πάντα) θυμίζουν προταγωνιστή απο την ταινία "ο εξορκισμός της έμιλη ρόουζ"?τόσο που οι συνθήκες διαβίωσης σε ένα συνιθισμένο ελληνικό σχολειο, σου φέρνουν στο μυαλό σκήνες απο "resident evil"?Μήπως μεγαλοποιούμε τα πράγματα?κ εγώ βαριόμουν στο σχολείο. κ εγώ έκανα κοπάνα. αλλά άκουσες τι είπα?"βαριόμουνα" όχι μισούσα!
Πως είπες?μας διδάσκουν "Την κατήχηση των Θρησκευτικών"? ή "Τις ιστορίες για το πόσο φοβεροί και τρομεροί είμαστε ως έθνος; " ώπα! εδώ μου ακούσε σαν "είμαι έλληνας, ζήτω η αμερική", ή κάνω λάθος?έλληνας είσαι, αποδέξου το. δεν μας έμαθαν ποτέ οτι γαμάμε κ δέρνουμε. την ιστορία που μας μαθαίνουν, την αποδέχεται ο κόσμος όλος. κ το Μ. Αλέξανδρο αποδέχονται κ το 12άθεο γνωρίζουν κ τον Ρήγα Φεραίο ξέρουν οι ευρωπαίοι κ ο κόσμος όλος. Το ότι ΕΙΧΑΜΕ έναν σπουδαίο πολιτισμό κ μάλιστα απ τους πιο αρχαίους ειναι κοινώς αποδεκτό. Εσύ γιατί δε το δέχεσαι? Το ερώτημα είναι γιατί ξεπέσαμε έτσι!Ή μάλλον το ερώτημα το έχω, έχει κανείς την απάντηση?γιατί άμα μου τη φέρεις θα σου λύσω όλα τα προβλήματα-αιτήματα που εκθέτεις στην κατληψή σου...
Για ένα πράγμα που κατηγορώ τον εαυτό μου, είναι το ότι δε διάβασα όταν ήμουν σχολείο..Όχι μόνο τα μαθήματα μου, αλλά ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Γιατί δεν έλιωσα οτιδήποτε γραπτό έπεφτε στα χέρια μου τότε?Γιατί ακόμα δε διαβάζω?Γιατί οι νέοι δε "ψάχνονται"?δε διερωτώνται?δεν ερευνούν?Μήπως γιατί "ο μεγάλος αδερφός" δεν είναι "πλασάρισμα", αλλά επιλογή μου να τον βλέπω?γιατί είναι κουλτούρα που εγώ επέτρεψα, το παντελόνι μου να ελιναι κάτω απο τη μέση?γιατί μήπως, εγώ, θεωρούμαι "φλώρος" αν δεν έχω 7 σκουλαρίκια κ 3 τατουάζ στο κορμί μου?Ποιός φίλε, συνάδελφε, συνάνθρωπε, σου είπε να βλεπεις το "φίλα τον βλατραχο σου"?η κοινωνία?το κρατός?ο καθηγητής σου?Όχι, εσυ το επέτρεψες.Τι φταίει?η ποιότητα ζωής?η κοινωνία?το κρατός?ο εαυτός μας?αναρωτηθείτε κ μετά ας κάνουμε κατάληψη......
Προς θεού, δε πιστεύω πως έχεις παντελώς άδικο, αδικείσαι σίγουρα, ναι. Δε σου δίνουν τα εφόδια που χρειάζεσαι. Η εκπαίδευση δεν είναι εφ'όλης της ύλης, στο εξωτερικό δίνουν μεγαλη προτεραιότητα σ'αυτό τον τομεα, όπως κ στην υγεία. Κ το μόνο σίγουρο είναι πως αφού υάρχει καπνός, θα υπάρχει κ φωτιά. Αλλά όλα ξεκινάνε από κάπου: ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. Από τους εαυτούς μας!

Ανώνυμος είπε...

xolflwo myr swgxk monster dicks

ubiis!

dzxnt qukivy vza bondage lesbian