5 Σεπ 2011

Πίτσα Βιλγαρίας

Ο καταστηματάρχης που τα ξέρει όλα στη γειτονιά είναι ο ψιλικατζής. Αυτός που έχει ένα 5x5 και πουλάει από μαγιονέζα μέχρι πούρα.
Καλά εντάξει δε ξέρει όσα η κομμώτρια αλλά και αυτός ξέρει πολλά.
Επειδή ξέρει πολλά,κουτσομπολιά βέβαια ως επί το πλείστον, έχει γνώμη επί παντός επιστητού. Και επειδή έχει γνώμη επί παντός επιστητού έχει και μεγάλο στόμα.
Και το μεγάλο στόμα μιλάει πολύ.
Τι έμαθα λοιπόν από τον ψιλικατζή που συνήθως είναι καποτήμονας. Τι είναι καποτήμονας; Είναι ο "εμένα μη με βλέπεις έτσι. Κάποτε ήμουνα..." και λέει την ιστορία πως η κακούργα κοινωνία τον έφερε να είναι ο κοιλαράς ψιλικατζής της γειτονιάς που χλαβαδιάζει τα κοριτσούδια που μπαίνουν στο μαγαζί του. Και τους λέει και σάχλες.
- Ναι βρε άνθρωπε αλλά τι θα γίνει θα μας πεις τι τρέχει με τον τύπο;
Ε ναι θα σας πω.
Μιλούσαμε το λοιπόν για το νέο ΦΠΑ και για τα αναψυκτικά. Και για το αν θα αφήσει την τιμή ίδια και θα επιφορτιστεί αυτός το κόστος του ΦΠΑ.
Είχα το λοιπόν την εξής απάντηση:
"Υπάρχουν άνθρωποι, προμηθευτές κανονικοί, που φέρνουν νόμιμα προϊόντα από τη Βουλγαρία και τα μεταπωλούν εδώ. Υπάρχει άνθρωπος που φέρνει Coca Cola από τη Βουλγαρία εδώ. Είχα πάρει και εγώ. Την αγόραζα από αυτόν 45 λεπτά αντί 70 που την αγοράζω από την εδώ Coca Cola. Την πουλούσα φυσικά στην ίδια τιμή. Κέρδιζα φιλαράκι μου έτσι παραπάνω. Το θέμα είναι ότι εδώ στη γειτονιά οι περισσότεροι με ρώτησαν τι τρέχει με την Coca Cola και γιατί έχει διαφορετική γεύση. Έτσι σταμάτησα να τη φέρνω. Ο κόσμος δεν την έπαιρνε πια".
Δηλαδή...η Coca Cola έχει ανταγωνιστή την...Coca Cola.
Όταν του είπα πως γίνεται αυτό, μου απάντησε ότι μια χαρά γίνεται και ότι μάλιστα εκτός του ότι όλα είναι νόμιμα υπάρχει στην επαρχία Σούπερ Μάρκετ με αποκλειστικά Βουλγάρικα προϊόντα που πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές. 
Αν είναι αλήθεια όλο αυτό, να χαίρεστε την ελεύθερη αγορά σας.
Και φυσικά η ανάκαμψη είναι κοντά.
Μόνο που θα είναι των γειτόνων.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Νομιμότατο είναι ως πρακτική και λέγεται παράλληλες εισαγωγές. Είναι βασικά αποτέλεσμα της παραγωγικής διαδικασίας των πολυεθνικών εταιριών. Από την μια συναντάται σε χώρες όπου η παραγωγή του πολυεθνικού προϊόντος είναι πολύ ακριβή σε αντιστοιχία με την παραγωγή του προϊόντος σ΄άλλη χώρα (π.χ. στην Αγγλία η παραγωγή της ντόπιας coca cola είναι ποιό ακριβή από την αντίστοιχη της Πολωνικής ή Τουρκικής). Από την άλλη συναντάται επίσης σε χώρες όπως η Ελλάδα όπου οι πολυεθνικές μπορούν να πουλάνε ακριβά τα προϊόντα τους γιατί έχουν μεγάλη αναγνωρισιμότητατα και ισχύη απέντατι στις ιδιωτικές ετικέτες. Έτσι εάν εγώ εισάγω στην Ελλάδα Ariel που το έχω αγοράσει από τον χονδρέμπορα στην Ιταλία, ο οποίος το έχει αγοράσει από το εργοστάσιο της Ariel στην Ιταλία μπορώ να το πουλήσω ποιό φτηνά γιατί η τιμή του εκεί είναι πολύ μικρότερη.