7 Νοε 2008

Μια αποκλειστική είδηση που φέρνει τα πάνω κάτω

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ e-ΡΟΥΦΙΑΝΙ


Του ασφαλι(σ)τη μας Πανου Συγκαμένου


Θεσσαλονίκη



ΗΡΩΙΚΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


(στην -στημένη- φωτογραφία: Το παρολίγον άτυχο βιβλίο, λίγο πριν τη στιγμή της διάσωσής του)


Εσφιγγε ο κλοιός της ανακύκλωσης και ξεχείλιζε χαρτιά ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος για ανακύκλωση στα κεντρικά γραφεία της Υπηρεσίας Νυχτερινής Βάρδιας, όταν ο σωρός του χαρτιού δεν άντεξε το βάρος τόσων άδικα γραμμένων βαρυσήμαντων και κενόδοξων λέξεων και κατέρρευσε σαν δίδυμος πύργος από τραπουλόχαρτα.

Αμέσως δυνάμεις της Ειδικής Μονάδας Διάσωσης Γραπτών Μνημείων «Ξύστα, Πάνε-nt» έσπευσαν στο σημείο και βρέθηκαν ενώπιον ενός φριχτού θεάματος: Οι περισσότερες λέξεις κείτονταν νεκρές, κομμάτια άψυχων κειμένων, δολοφονημένων από πληρωμένους κονδυλοφόρους. Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας οι διασώστες έβγαζαν απ’ τα χαλάσματα σωρούς από σορούς κακογραμμένων κειμένων, για τα οποία τζάμπα χύθηκε τόσο μελάνι.

Μοναδική αχτίδα φωτός σε αυτή τη δραματική ιστορία, η περίπτωση του βιβλίου του Γιάννη Αστέρη «Η Θύελλα», απ’ τις εκδόσεις Ινδικτος, το οποίο διασώθηκε, βαριά τραυματισμένο, ξεχασμένο από συγγενείς, φίλους, ιδιοκτήτες και λοιπούς βιβλιόφιλους, χάρη στις ηρωικές προσπάθειες του διασώστη ΠάνωςΚ, γνωστού και απ’ τις γυμνές φωτογραφίσεις του, τα έσοδα απ’ τις οποίες διατέθηκαν για φιλανθρωπικούς σκοπούς, και συγκεκριμένα για την προεκλογική εκστρατεία του Μπάρακ Ομπάμα.

Συναντήσαμε το διασωθέν βιβλίο στο κρεβάτι του πόνου και το ρωτήσαμε πώς νιώθει: «Χρωστάω την ύπαρξή μου στο συγγραφέα μου ασφαλώς, αλλά το υπόλοιπον της ζωής μου το χρωστάω στο διασώστη, αυτόν τον ψηλό ξανθο γαλανομάτη κούκλο, με τα στιβαρά μπράτσα, που σαν πούπουλο με σήκωσε μέσα απ’ τα χαλάσματα, τον ΠάνωΚ. Και θέλω να του στείλω κι ένα μήνυμα: Πάνω, πολυαγαπημένε, θα σε περιμένω υπομονετικά, στη γωνία της βιβλιοθήκης σου, να ‘ρθεις, να με πάρεις στα χέρια σου, να με ανοίξεις, να με μυρίσεις, να με νιώσεις, να φυλλομετρήσεις την καρδιά μου και να διαβάσεις τα πιο μεγάλα μυστικά μου».

Σχετικά με το ποιόν του ηρωικού διασώστη δηλώσεις έκανε και ο αυτοκράτωρ Όου Μπαμ Α΄: «Γιες, άι νόου Πάνως. Χι ιζ ε ντίσεντ μαν, και θα κάνω διάλογο μαζί του, μπατ ιφ χι κιπζ να εξαπολύει τα θανατηφόρα χημικά του αέρια κατά τη διάρκεια της νύχτας και τα δηλητηριώδη του σχόλια για το πρόσωπό μου, θα αναγκαστώ να πάρω τα κατάλληλα μέτρα, για την προάσπιση της ελευθερίας του ελεύθερου - μη πανωκαπικού κόσμου. Ο πανωκαπισμός είναι η σύγχρονη τρομοκρατία… Μπάι δε γούεη και ευκαιρίας δοθείσης θα ήθελαν να θενκάρω τον Πάνω για την οικονομική του συνεισφορά στην εκστρατεία μου και να του πω να μην ανησυχεί: Πριν ρίξω τα στρατεύματά μου εναντίον του, θα του πουλήσω τα όπλα που χρειάζεται για να με αντιμετωπίσει».

Ο ηρωικός γαλανός ξανθομάτης διασώστης ΠάνωςΚ. απ’ το κρεβάτι του ύπνου και της ηδονής μας είπε: «Σίγουρα, θα είναι δύσκολο παιχνίδι. Όμως είμαστε μεγάλη ομάδα και πρέπει πάντα να κερδίζουμε. Ζητάμε τη βοήθεια του κόσμου. Εμείς θα μπούμε στο γήπεδο και θα παίξουμε την μπάλα μας».


ΥΓ. Για το βιβλίο του συμπολίτη μου και σχεδόν συνομήλικού μου Γιάννη Αστέρη, τον οποίο ούτε ήξερα ούτε και ξέρω, δεν έχω να σας πω τίποτε, άλλωστε περιμένω να αναρρώσει μέχρι να το πιάσω στα χέρια μου. Όμως, ακόμη και αν δεν με αρέσει, δεν υπάρχει ούτε ένα βιβλίο που να αξίζει να γίνει χαρτοπολτός. «Συνήθως ο πόνος από μια ‘ιστορία αγάπης’ που έχει συντελεστεί στο παρελθόν», γράφει το οπισθόφυλλο του βιβλίου «μας οδηγεί στο πένθος. Υπάρχουν όμως κι εκείνες οι φορές που μας οδηγεί στην πλήρη ακινησία, στην αδράνεια. Τούτο είναι το σημείο απ’ όπου ξεκινά ‘Η Θύελλα’…». Και στην τελική, δεν νομίζω πως υπάρχει καλύτερη διαφήμιση για ένα βιβλίο από το να γράφει καλά λόγια για αυτό ο Κωστής Παπαγιώργης, εδώ.

2 σχόλια:

kostasK είπε...

ο σώζον βιβλία σωθήτω.

Είδες τί έπαθε ο Χίτλερ.....ακόμα τον ψάχνουν.

ΠανωςΚ είπε...

Ναι βρε αξά, αλλά ο Πανίκας τη γλίτωσε!