Το ‘χει χάψει τελικά το παραμύθι ο κόσμος. Νιώθει ενοχές. Εχει πειστεί: μαζί τα φάγαμε, φταίμε κι εμείς, έχουμε τα μέτρα (την κυβέρνηση, την τρόικα) που μας αξίζουν.
Ακόμη δεν έχουμε καταλάβει πόσο μεγάλη ήττα ήταν η επιβολή μισθολογικών μειώσεων στους δημόσιους υπαλλήλους. Στο όνομα μια νεοπασοκικής άρτι ανακαλυφθείσας κοινωνικής δικαιοσύνης οι μειώσεις στους μισθούς μεταφέρονται και στον ιδιωτικό τομέα. Η ευκολία με την οποία αποδέχτηκαν τα εις βάρος τους μέτρα οι δημόσιοι υπάλληλοι (ή έστω η χλιαρή αντίδραση που επέδειξαν) αποτελεί και θα αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα στα χείλη των υποστηρικτών της κατοχικής κυβέρνησης.
Εχουμε καταπιεί τη φτηνή, επίπλαστη, επιφανειακή πολιτική ορθότητα, παρέκταμα της οποίας είναι η αναφυλαξία που παθαίνουν κάποιοι πολιτικώς πολιτισμένοι στο άκουσμα των φράσεων «κατοχική κυβέρνηση», «πασοκική χούντα». Ακριβώς το γεγονός αυτό, ότι δηλαδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν ότι τελούμε υπό κατοχή ή ότι ζουμε σε μια χούντα, δείχνει πόσο μεγαλύτερη είναι η ισχύ της μπότας της Ολγας Τρέμη ή τα τεθωρακισμένα κυβερνητικής υποστήριξης τύπου Πρετεντέρη, Καψή, Τσίμα, Πορτοσάλτε, Παπαδημητρίου και η λίστα δεν έχει τελειωμό.
Ο κόσμος (οι πολίτες, ο λαός, πέστο όπως θες) δεν έχει, δεν είχε ποτέ ή κάπου την έχει απολέσει, κινηματική συνείδηση. Για πολλούς μια ημέρα απεργίας είναι πολύ μεγάλη υπόθεση, δύο μέρες τεράστιο ρίσκο, στις δε τέσσερις – πέντε συνεχόμενες ημέρες απεργίας η οργή καταρρέει και δίνει τη θέση της στην ενδοτικότητα και την ηττοπάθεια.
Ο κόσμος (οι πολίτες, ο λαός, οι εργαζόμενοι, μπλαμπλα) είναι ιδιαιτέρως πρόθυμος να δει (στην ουσία, να εφεύρει) και τα δίκια του αφεντικού παράλληλα με τα δίκια του εργάτη. Συμπονά και δείχνει κατανόηση, στο πλαίσιο μιας -άραγε από πού εκπορευόμενης;- αντικειμενικότητας, στις δυσκολίες της εργοδοσίας, σημάδι παντελούς έλλειψης ταξικής συνείδησης.
Ο κόσμος, ακόμη κι αυτός που αντιδρά, λειτουργεί συντεχνιακά, ενίοτε δε η μία συντεχνία τσιμπά στα κυβερνητικά παραμύθια και την πολιτική «διαίρει και βασίλευε» στρεφόμενη εναντίον άλλων συντεχνιών ως υπεύθυνων για το χάλι της. Συνεπώς η κατοχική κυβέρνηση βρίσκει πρόσφορο έδαφος για την εφαρμογή μέτρων όπως οι «επιχειρησιακές συμβάσεις ειδικού τύπου», αφού συντεχνιακός, συχνά μάλιστα τώρα τελευταία ακόμη και «επιχειρησιακός» είναι ο τρόπος αντίδρασης των εργαζομένων. Είναι μια ντεφάκτο αποδοχή του τρόπου που αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση το μέλλον της εργασίας, χωρίς εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Κακά τα ψέματα, το κίνημα (το όποιο κίνημα) δεν έχει όλες τις λύσεις, δεν έχει απαντήσεις, κυρίως σε ζητήματα πρακτικής άμεσα εφαρμόσιμης πολιτικής. Ειδικά δε η ρεφορμιστική πολιτική αποτυγχάνει γιατί πλέον δεν αποσκοπεί στη σταδιακή βελτίωση μέσω μεταρρυθμίσεων αλλά στη μείωση των ζημίων από τις αντεργατικές, στα όρια του απάνθρωπου, κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις.
Αρα, θα μου πεις, η μόνη λύση είναι η εξέγερση και η ανατροπή; Αστοχη ερώτηση, απαντώ. Για ποια ανατροπή και εξέγερση μιλούμε όταν ο κόσμος (οι πολίτες ντε, οι εργαζόμενοι, οι άμεσα πληττόμενοι) αδυνατούν να ανταποκριθούν στα καλέσματα μιας έστω ρεφορμιστικής αντίδρασης;
Τελευταίο: δεν θυμάμαι πιο πετυχημένη κυβέρνηση από τη σημερινή. Εχει πετύχει 100% στην εφαρμογή, με το ελάχιστο πολιτικό κόστος, μιας αδυσώπητης, αντικοινωνικής πολιτικής, καταστρατηγώντας κοινωνικά και εργατικά κεκτημένα δεκαετιών.
ΥΓ. Τα παραπάνω αποτελούν σκέψεις που έκανα περπατώντας μόλις πριν από λίγο. Σίγουρα θα υπάρχουν ορθότερες απόψεις απ’ αυτές και σίγουρα έχω υποπέσει σε λάθος εκτιμήσεις. Κάθε αντίρρηση δεκτή, απλώς γενικότερα τον τελευταίο καιρό δύσκολα βρίσκω χρόνο να απαντώ στα (ούτως ή αλλως ελάχιστα) σχόλια που αφήνετε.
7 σχόλια:
δεν εχω σχόλιο,εχεις δικιο.
Αυτό ακριβώς που λες Πάνο: ο ΓΑΠ είναι ο πλέον πετυχημένος πρωθυπουργός ever. Όλα τα πρηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις προσπαθούσαν (λέμε τώρα) να είναι ευχάριστες με το να δίνουν επιδοματάκια και ψωραυξήσεις μπας και επανεκλεγούν, ενώ τώρα που παίρνουν τα πάντα από τον κόσμο η ίδια η αντιπολίτευση (όχι μόνο η βουλευτική, αλλά και η λαική, ο κόσμος δλδ) ουσιαστικά δεν επιθυμεί εκλογές ή κάποια αλλαγή για το καλό του τόπου. Νέα στάνταρντς στο πολιτικό γίγνεσθαι: από το δώσε για να έχεις, στο πάρε για να μείνεις.
Υ.Γ. Εγώ πάντως, στα περισσότερα ποστ σου δεν έχω να γράψω τίποτα γιατί απλά συμφωνώ απόλυτα (όπως και η κροτ από πάνω)
Αυτό αισθάνομαι και εγώ.
Το περπάτημα μάλλον σου κάνει καλό γιατί έγραψες μια από τις πιο εμπεριστατωμένες αναλύσεις που έχω διαβάσει εδώ και καιρό.
Θα ήθελα πάρα πολύ να διαφωνήσω και να μπορώ να βασίσω τη διαφωνία μου πάνω στην ανάλυση του παρόντος, αλλά καθώς αυτό είναι από δύσκολο ως αδύνατο, θα αναγκαστώ να καταφύγω στο αποκούμπι της ιστορίας.
Όπως λέει και ο σοφός λαός (ή κάποιος άλλος, δε θυμάμαι τώρα) η πορεία της ιστορίας είναι διαλεκτική και όχι γραμμική. Αυτό σημαίνει ότι η εκπυρσοκρότηση του όπλου ενός τυχαίου μπάτσου θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή για να βρει διέξοδο ο θυμός των ανέργων, των απολυμένων, των μεταναστών, των επισφαλών εργαζομένων και πολλών άλλων. Ή μπορεί και όχι.
Αυτό που συμβαίνει σήμερα στην ελληνική κοινωνία είναι ότι συσσωρεύει θυμό, αγανάκτηση και απόγνωση. Αυτό μπορεί να είναι τόσο "καλό" όσο και "κακό". "Κακό" γιατί η εξαθλίωση θα μπορούσε άνετα να οδηγήσει στην μοιρολατρική αποδοχή του υπάρχοντος. "Καλό" γιατί θα μπορούσε να σημάνει την απονομιμοποίηση της πολιτικής και των πολιτικών, πράγμα που θα μπορούσε να οδηγήσει μια σημαντική πλειοψηφία του κόσμου να δώσει τη σιωπηρή της συγκατάθεση για μια αλλαγή.
Αυτό που περιεγραψα τσατρα-πατρα παραπάνω είναι το εύκολο κομμάτι. Οι άνθρωποι όταν παραζορίζονται δύο επιλογές έχουν, ή να φάνε το αγγούρι ή να τα κάνουν λαμπόγυαλο. Μία στις δύο, πενήντα τα εκατό, καλή απόδοση είναι, αν παίζεις στοίχημα θα το έπαιζες.
Το θέμα είναι από κει και μετά τι γίνεται. Το νταβαντούρι θα 'ρθει σήμερα, αύριο, μεθαύριο. Πάντα έρχεται.
Το θέμα είναι ποιος θα το διαχειριστεί, πού θα το πάει, (γιατί πάντα κάποιος το διαχειρίζεται και κάπου το πηγαίνει), πως θα το παζαρέψει και τι θα μας ξημερώσει την επόμενη μέρα.
Αλλά αυτά κάποια άλλη στιγμή.
"....Η ευκολία με την οποία αποδέχτηκαν τα εις βάρος τους μέτρα οι δημόσιοι υπάλληλοι (ή έστω η χλιαρή αντίδραση που επέδειξαν) αποτελεί και θα αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα στα χείλη των υποστηρικτών της κατοχικής κυβέρνησης..... "
Γιαυτό από καιρό τώρα ξύνομαι να καταλάβω το γιατί.Αν εσύ κάτι έχεις στο μυαλό σου, θα ήθελα να το μάθω ,χωρίς πλάκα.
Σε όλα πάντως έχεις δίκιο.
Άντε τώρα άπό την αρχή να επαναπροσδιορίσουμε τα πάντα όλα.
δ
κι αν ζουμε σε μια χούντα ( που προσωπικά το προσυπογράφω)γιατί περιμένεις μεγαλύτερη αντίδραση από τους πολίτες ? Και τότε ο περισσότερος κόσμος πίστευε ότι ο γύψος είναι απαραίτητος. Ότι η πολιτική και οι πολιτικοί απέτυχαν να οδηγήσουν την χώρα σε μια διέξοδο. Και τότε η σιωπηρή συναίνεση και αναμονή ήταν η μόνη αντίδραση.
Η δυστυχία μας είναι ότι δεν διδαχτήκαμε τίποτε από την 7ετία σε βαθμό που η επίκληση του γιατρού από τον Στρος Καν μέσα στο ίδιο το κοινοβούλιο αντιμετωπίστηκε με στωικότητα από τους παρευρισκόμενους αλλά και από την ίδια την κοινωνία
δυστυχώς κουβαλάμε την ενοχή της υπερκαταναλωσης και την ανασφάλεια της αδυναμίας κατανάλωσης...
Υ.Γ. να χαίρεσαι που εδώ δεν υπάρχει υπερπαραγωγή λόγων, αλλά κατανάλωση ιδεών
Δημοσίευση σχολίου