Έχει ποδόσφαιρο αλλά για πρώτη φορά μετά από καιρό οι δυο παίκτες έχουν πάει για ύπνο, οπότε λέω να περάσω απ εδώ μια βόλτα.
Αφορμή για να περάσω κι απ εδώ ήταν αυτό εδώ το ωραίο κείμενο.
Η είδηση αφορά το πραγματικά τεράστιο θαύμα του ΟΣΕ.
Εκεί όπου ο ΟΣΕ είχε 1,2 δίς χασούρα κάθε μήνα και ενώ επίσης έχανε 11 δις πριν δυο χρόνια, τώρα κατάφερε και έχει 3 εκατομμύρια ευρώ πλεόνασμα. Άσε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δε το συζητώ. Έχανε 20 μύρια στην αρχή του χρόνου και τώρα χάνει μόλις 1,7.
Να προλάβω όλους αυτούς που θα πουν ότι υποστηρίζω μια κατάσταση που μας βάζει μέσα χρόνια. Όχι δε λέω αυτό. Θα καταλάβετε.
Πρώτα από όλα πάντα αναρωτιόμουν γιατί δε μπορεί το κράτος να κάνει καλή διαχείριση και να σώσει μια εταιρία του. Αντ αυτού έπρεπε να την πουλήσουν σε ένα ιδιώτη. Κάθε φορά αυτό που άκουγα σαν απάντηση ήταν ότι ο ιδιώτης θα κάνει απολύσεις και θα τη σώσει, γιατί οι πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι φταίνε που παίρνουν πολλά λεφτά.
Μάλιστα.
Ας υποθέσουμε επομένως ότι αυτή τη φορά δεν ήταν οι απολύσεις αλλά οι μετατάξεις που μαζί με τις μειώσεις μισθών άλλαξαν τα δεδομένα.
Ας αναφερθούμε λοιπόν στις μετατάξεις. Αρχικά διαβάστε και αυτό και στη συνέχεια ελάτε ξανά για να σας πω για τρεις περιπτώσεις.
Η πρώτη περίπτωση αφορά υπάλληλο του ΟΣΕ με κανά δυο χρόνια ακόμα να βγει στη σύνταξη. Πήρε μετάταξη για Νοσοκομείο όπου τον έκαναν κηπουρό.
Έτσι.
Απλώς όταν πήγε και είπε τι θα κάνω εγώ εδώ ρε παιδιά, του είπαν ότι θα γίνει κηπουρός. Του δώσαν και ένα χορτοκοπτικό και του είπαν πάνε να κόψεις τώρα χόρτα. Ο άνθρωπος όμως, μεγάλος και στην ηλικία, έβγαλε πέτρα στα νεφρά. Όχι ρε παιδί μου απαραίτητα από αυτό, δε λέω αυτό. Μάλλον την είχε. Έκανε επέμβαση και στη συνέχεια δε μπορούσε να δουλέψει το χορτοκοπτικό. Αφού διαμαρτυρήθηκε του είπαν να γίνει τραυματιοφορέας. Δε μπορούσε όμως να σπρώξει τα φορεία. Οπότε του είπαν να κάτσει σε μια γωνία και να μην κάνει τίποτα.
Άχρηστος ενώ στον ΟΣΕ είχε μια ειδίκευση που με διαφορετικά κριτήρια θα μπορούσε να ήταν αποδοτικότερος.
Η δεύτερη περίπτωση αφορά υπάλληλο του ΟΣΕ με πολλές κακές αναφορές από τους εκάστοτε σταθμάρχες του. Υπήρξε αναφορά για παρουσία του σε τσιπουράδικο αντί στη δουλειά του. Έχει τύχει να στείλει τραίνο αλλού για αλλού. Ο άνθρωπος αυτός είναι ακόμα στον ΟΣΕ και σας έχει όλους γραμμένους στα αρχίδια του. Σε λίγο θα πάρει και σύνταξη.
Η τρίτη περίπτωση αφορά υπάλληλο του ΟΣΕ καμιά 25αριά χρόνια. Του ήρθε μετάταξη για άλλη δημόσια υπηρεσία. Εποχική. Του είπαν ότι είναι πολύ πιθανό, με το που τελειώσει η σεζόν να μπει σε εφεδρεία. Και μετά τον μπούλο. Μετατάχθηκε και στη θέση του τώρα αναζητούν άλλον. Με λιγότερες αποδοχές, ναι, αλλά χωρίς την εμπειρία των 25 ετών. Θα τον εκπαιδεύσουν τώρα. Μπορεί να είναι και με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Σε πόστο συγκεκριμένο και σημαντικό.
Συμπέρασμα: Οι μετατάξεις έγιναν πρόχειρα. Και αν ο ΟΣΕ είναι ο οδηγός, όπως είχε ξαναγράψει ο Σκορδοπούτσογλου εδώ, οι μετατάξεις θα γίνουν ρουσφετολογικά.
Πλέον λείπει προσωπικό και οι βάρδιες δε βγαίνουν.
Να σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Οι επιβάτες του προαστιακού, στη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη, δε κόβουν εισιτήρια. Ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι ελεγκτές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι πιθανότητες να τους βρουν χωρίς εισιτήριο να είναι λίγες και επομένως, αν είναι τακτικοί επιβάτες, ακόμα και αν τους βρουν να παρανομούν, το πρόστιμο είναι τέτοιο που πάλι είναι κερδισμένοι. Γι αυτό και οι υπεύθυνοι θέλουν να δώσουν τον έλεγχο σε εταιρία...σεκιούριτι. Επίσης αυτός είναι και ο λόγος που δίνουν τις προσφορές στα εισιτήρια.
Άντε, ακόμα και μετά απ όλα αυτά ας πιστέψουμε ότι κατάφεραν και έκοψαν τόσα χρήματα. Ότι όλα αυτά τα χρήματα ήταν πεταμένα απ εδώ κι απο εκεί. (που πιστεύω ότι υπάρχουν αλλά όχι σε αυτό το βαθμό).
Να σας πω την ιστορία του σιδηροδρομικού σταθμού της Κατερίνης.
Στο σταθμό ήταν όλα ειδυλλιακά. Μάλιστα είχαν στείλει άτομα στην Αθήνα να ειδικευθούν σε νέες τεχνολογίες σχετικά με τα κλειδιά. Ειδικεύθηκαν. Λίγο μετά είπαν να τον ανακαινίσουν.
Ε, και το έκαναν. Κάπως έτσι όμως.
Το έργο έχει τελειώσει εδώ και δυο χρόνια αλλά δεν έχει χρησιμοποιηθεί. Μάλιστα είχε προκαλέσει την αντίδραση ακόμα και των ΠΑΣΟΚων βουλευτών.
Πριν λίγες μέρες, αν δε κάνω τραγικό λάθος, έγιναν και εγκαίνια.
Μόνο που...δε λειτουργεί.
Οι υπάλληλοι που είχαν μάθει τις νέες τεχνολογίες στα κλειδιά βρίσκονται κανά 2 χιλιόμετρα πριν και μετά το σταθμό για να στέλνουν τα τρένα στην παρακαμπτήριο γραμμή που έχει στηθεί για να γίνει το έργο.
Αλλάζουν τα κλειδιά με ειδικά διαμορφωμένο βιδολόγο.
Πάνε οι νέες τεχνολογίες.
Και τους βιδολόγους ο ΟΣΕ τους αγόρασε.
Και όχι για όλους.
Βρίσκονται σε ISOBOX που πρόσφατα απέκτησε κλιματισμό (η ζέστη είναι αφόρητη) χωρίς πόσιμο ή έστω τρεχούμενο νερό, χωρίς τουαλέτα.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι από νωρίς είχαν διαπιστωθεί λάθη στην κατασκευή του σταθμού.
Οι εργαζόμενοι ειδοποίησαν τη κεντρική διοίκηση. Αυτοί το Υπουργείο. Το Υπουργείο στα αρχίδια του και μάλιστα πήρε και το μέρος του εργολάβου.
Χρειάζονται πολλά χρήματα για να διορθωθούν τα λάθη.
Αλλά είπαμε, λεφτά υπάρχουν.
Ας υποθέσουμε τέλος πάντων ότι ακόμα και έτσι ο ΟΣΕ επιτέλους έχει πλεόνασμα.
Γιατί λοιπόν από τη στιγμή που πρώτη φορά στην ιστορία του έχει πλεόνασμα θα πρέπει (αντι να κρατήσουμε τη συνταγή και να την προωθήσουμε και αλλού) αυτό να σημαίνει ότι είναι καλή φάση για να τον πουλήσουμε όπως είπε ο τυπάς αυτός στο ρεπορτάζ που διαβάσατε στην αρχή και όχι η απαρχή για πρωτογενή πλεονάσματα που θέλει ο ΓΑΠ;
Μήπως επειδή το όλο θέμα είναι ένα λογιστικό κόλπο για να δείξουμε ότι να ρε μαλάκες κάνουμε δουλειά. Και αν είναι έτσι για δε το καναν τόσο καιρό.
Αναρωτιέμαι ο αδαής...
ΥΓ Την άλλη φορά ίσως να πούμε για τον σταθμό του Λιτοχώρου. Ναι είναι καινούργιος, γαμάτος, είναι φτιαγμένος εδώ και καμιά 10αριά χρόνια αλλά...ποτέ δε λειτούργησε!
Yeah!
3 σχόλια:
αν γυρίσατε από τις διακοπές, κιαν έχετε χρόνο, δεν παίρνετε τους δύο παίχτες μετά της συζύγου (γιά ημερίσια εκδρομή λέμε), να πλατσουρίσετε στα νερά του θερμοπόταμου (πόζαρ )και να τους βρίσουμε όλους από κοντά ;
την καλημέρα μου.
δ
Γαμάτος σταθμός που δεν δουλεύει στο Λιτόχωρο; Σιγά τα ωά. Πριν 7-8 χρόνια πήγαινα Καλαμάτα Αθήνα με το τρένο. ΟΚ δε λέω πάρα πολλές οι ώρες, βασανιστικά πολλές σε σύγκριση με το αυτοκίνητο αλλά ήταν μια πολύ φθηνή εναλλακτική .
Κάποια στιγμή αρχίσαν τα ατυχήματα. Δολιοφθορά; Παλιά γραμμή; Πολύ πιθανό το δεύτερο δε λέω, τρεις εκτροχιασμοί σε ένα μήνα είναι όντως πολλοί. Έτσι πάρθηκε η απόφαση να κλείσει η γραμμή Καλαμάτα Μεγαλόπολη Τρίπολη Αχλαδόκαμπος Άργος Κόρινθος, να ξηλωθεί ολόκληρη, και να τοποθετηθεί νέα σιδηροτροχία στην ίδια χάραξη από την αρχή μέχρι το τέλος. Όπως και έγινε.
Το έργο ολοκληρώθηκε, και το μόνο δρομολόγιο που έγινε ήταν ένα κομβόι που έδιωξε όλα τα βαγόνια, καινούρια και παλιά, καλά και άχρηστα που ήταν αραγμένα από χρόνια μέχρι δεκαετίες στο αμαξοστάσιο της Καλαμάτας. Και μετά τέλος...
Πάντως να λέμε την αλήθεια απλά δεν γίνεται να ξαναλειτουργήσει, και ας είναι έτοιμη η συγκεκριμένη γραμμή. Και αυτό γιατί είναι πεπαλαιωμένη η χάραξη. Δεν είναι μέσο για να πας απο τη μία πόλη στην αλλη αλλά από την πόλη στο χωριό σου. Και με τόσα χρόνια χωρίς γραμμή είτε τα χωριά ερήμωσαν είτε έμαθαν να ζουν χωρίς το τρένο.
Το ξέρω ότι δόθηκαν τόσα λεφτά τζάμπα για μια γραμμή που δε λειτουργεί, δε ζητάω όμως να ανοίξει γιατί καταλαβαίνω ότι περισσότερο βάρος είναι παρά όφελος. Απλά ήταν λάθος που έκλεισε ολόκληρη.
Πρόσφατα οι δήμοι της Μεσσηνίας ζήτησαν από τον ΟΣΕ τοπικά δρομολόγια μέχρι τα όρια του Νομου. Τα οποία κατά τη γνώμη μου είναι αρκετά ανταγωνιστικά βάσει απόστασης/χρόνου διαδρομής. Ο ΟΣΕ ζήτησε από τους δήμους που θα εξυπηρετούντο ένα τεράστιο ποσό για να κσλύπτει τα έξοδα λειτουργίας. Φυσικά δεν πλήρωσαν και τα δρομολόγια δεν έγιναν ποτέ..
Δημοσίευση σχολίου