Στη βιβλιάρα των Ου
Μινγκ «Η στρατιά των υπνοβατών», πέρα
από κάποιες ενδιαφέρουσες αναφορές
στην γκιλοτίνα, που την ανακάλυψε ένας τύπος που ήταν κατά της θανατικής ποινής, ο Γκιλοτίν, από ανθρωπισμό, για να μην υποφέρουν οι
καταδικασμένοι και πάρα πολύ, γιατί με
τα ξίφη, τα τσεκούρια και τα κουταλάκια του γλυκού είχαμε καμιά
φορά διάφορες επώδυνες αστοχίες, με συνέπεια το κεφάλι να παραμένει στη
θέση του αλλά η κεφαλαλγία να είναι ιδιαιτέρως οδυνηρή, στη
βιβλιάρα αυτή λοιπόν υπάρχει ένας
ηθοποιός, την περίοδο της γαλλικής
επανάστασης, κάπου στα 1793, ακριβώς λίγο
πριν την περίοδο που έχει ονομαστεί ως
“Τρομοκρατία”, ο οποίος τα βράδια
φορώντας το κοστούμι του ρόλου του, του
Σκαραμούς, πηγαίνει και σπάει το κεφάλι
των μαυραγοριτών, μεταφέρει δηλαδή στην
πραγματική ζωή τον ρόλο του, παίζει μια
παράσταση όμως χωρίς κοινό, ή για την
ακρίβεια το κοινό έρχεται μετά, αφού η
παράσταση έχει τελειώσει, το πρωινό
μετά το σπάσιμο της μαυραγορίτικης
κεφαλής, και συζητά με δέος για τα
κατορθώματα του Σκαραμούς, κι αυτός,
που διατηρεί την ταυτότητά του κρυφή,
απολαμβάνει την ανταπόκριση του κοινού,
νιώθει σαν να τον χειροκροτούν, να τον
επαινούν, να τον επευφημούν, έστω και
χωρίς το κοινό να έχει δει από κοντά τη
νυχτερινή του παράσταση, παρά μόνον τα
αποτελέσματά της, και κάπου εκεί πήρα
να σκέφτομαι κατά πόσον θα μπορούσε να
συμβεί το ίδιο, περίπου από την ανάποδη,
δηλαδή να μπαίνουν οι θεατές σε ένα
θέατρο όπου δεν θα παίζεται η παράσταση,
θα υπάρχουν μόνον τα σκηνικά και τα
κουστούμια, και θα ακούγεται κι η μουσική
(αν υπάρχει), άντε το πολύ-πολύ, για να
είμαστε εντός εποχής, θα μπορούσε να
υπάρχει κι ο θίασος επί σκηνής αλλά
χωρίς να μιλά ή να κινείται, σε ένα
διαρκές μάνεκεν τσάλεντζ, και αφού οι
θεατές καθίσουν επί δίωρο στα καθίσματά
τους χωρίς τη χρήση κινητού, τσιγάρου,
φαγητού, ποτού, χωρίς να συζητούν, χωρίς
να πολυξεροβήχουν και χωρίς να ρουφούν τις μύξες τους, χωρίς να μιλάνε
μεταξύ τους και χωρίς να κουτσομπολεύουν
ή να αναλύουν τις επόμενες κινήσεις του
πρωθυπουργού, φεύγοντας να έχουν τη
δυνατότητα να γράψουν την παράσταση
που θα μπορούσε να είχε παιχτεί με βάση
τα κοστούμια, τα σκηνικά, το φωτισμό και
τη μουσική, κι ο θίασος να διαλέξει
κάποια απ' τις δημιουργίες των θεατών
και να τις ανεβάσει σε παράσταση ενώπιον
όμως άλλων θεατών, αλλά χωρίς σκηνικά,
κοστούμια, φωτισμούς και μουσική, οι
οποίοι θεατές φεύγοντας θα μπορούν να
φανταστούν και να περιγράψουν τα σκηνικά,
το φωτισμό, τα κοστούμια και τη μουσική,
πάνω στα οποία θα βασιστεί η συνέχεια
αυτού του φανταστικού παιχνιδιού που
επινόησα και για το οποίο δεν χρειάζεται
να με χειροκροτά κανείς, ευχαριστώ πολύ,
είμαι ιδιαιτέρως ταπεινός, σέαρ, λάικ, ό,τι πάρεις τρία ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου